Niyə Təyyarələr Şərqə Doğru Daha Sürətli Uçur?

Maraqlıdır ki, bu vəziyyətin arxasında belə bir səbəbin olduğunu bilmirdik. Niyə təyyarələr şərqə doğru daha sürətli uçur?

Maraqlıdır ki, bu vəziyyətin arxasında belə bir səbəbin olduğunu bilmirdik. Niyə təyyarələr şərqə doğru daha sürətli uçur?

 

| Bir yerə gedib qayıdarkən iki uçuş arasındakı vaxt fərqini heç diqqət yetirmisinizmi?

Məsələn, Londondan Nyu-Yorka uçmaq 8 saatdan bir az çoxdur, Nyu-Yorkdan Londona səyahət 7 saatdan azdır. Şərqə uçuşların qısa müddət almasının səbəbləri nələrdir:

| Bu vəziyyətin marşrutla heç bir əlaqəsi yoxdur!

Bu durumun rotayla hiçbir alakası yok.

Bir çox insan şərqə daha sürətli ekspedisiyaların Yerin şərqə dönməsindən qaynaqlandığını düşünsə də, bu doğru deyil. NASA-dan Robert Frostun Forbes-də izah etdiyi kimi, yer kürəsinin fırlanma sürətinin uçuş sürəti ilə heç bir əlaqəsi yoxdur. Şərqdən qərbə doğru gedərkən yerin fırlanması bizi sürətləndirmədiyi kimi, bu qayıdış da təyyarənin sürətinə təsir göstərmir.

| Jet cərəyanları şərq istiqamətində uçuşların daha sürətli olmasının səbəbidir.

Doğu yönlü uçuşların daha hızlı olmasının nedeni jet akımlarıdır.

Sadəcə şəkildə desək, jet stream (jet cəriyanı); Bunlar atmosferdə hündür yüksəkliklərdə tapılan sürətli axan, dar hava axınlarıdır. Bu cərəyanlar günəşin yaydığı radiasiya və yerin sabitləşdirici qüvvəsi səbəbindən atmosferin istiləşməsindən qaynaqlanır (fırlanma oxuna dik bir qüvvəyə sahib olan dönən bir cisim olaraq təyin olunur). Bu amillər birləşmiş jet axınlarına səbəb olur.

| Ən görkəmli jet cərəyanları ekvatordan 60 ° və 30 ° şimal və cənubda yerləşən qütb axınları və subtropik cərəyanlardır.

En belirgin jet akımları, ekvatorun 60 ° ve 30 ° kuzey ve güneyinde yer alan kutupsal akıntı ve astropikal akıntılardır.

Qütb cərəyanı daha güclü cərəyandır və subtropik cərəyanlara nisbətən daha sürətli küləklərə səbəb olur. Transatlantik və Sakit Okeanlar üzərindən uçan əksər aviaşirkətlər uçuş marşrutunu planlaşdırarkən qütb axınından istifadə edirlər.

| Jet axınları (cəryanları) saatda 130 ilə 225 kilometr arasında güclü ola bilər və saatda 442 kilometrə çata bilir.

KLM Boeing 747

Bu güclü küləklərin ticarət hava səyahətində həm üstünlükləri, həm də mənfi cəhətləri var.

| Jet axınları ilk dəfə 1952-ci ildə Tokyo-Honolulu reysi zamanı kommersiya aviasiyasında istifadə edildi.

Ticari havacılıkta ilk kez jet akımları 1952'deki Tokyo-Honolulu seferi sırasında kullanıldı.

Cərəyanların yanında uçmaq, səyahətin 18 saatdan 11.5 saata endirərək 25.000 futdan bir az altında uçdu. Hava yolları reaktiv axınların dəyərini tez bir zamanda tanıdı və marşrutlar planlaşdırarkən bunları daxil etməyə başladı.

| Jet axınları qərbdən şərqə doğru irəlilədikdə, səyahətin bir ayağını xeyli sürətləndirir (axın istiqamətində uçur) və bir ayağını yavaşladır (axına qarşı uçur).

JFK to LHR

Nyu-Yorkdan Londona gedən nümunəyə qayıdaraq, təyyarə axınından faydalanmaq üçün uçuşların bir az daha uzun bir marşrutla getdiyini görürük. Bu o deməkdir ki, John F Kennedy hava limanından Heathrow hava limanına getmək təxminən altı saat yarım, Heathrow hava limanından John F Kennedy hava limanına qədər isə yeddi saat çəkir.

| New York və Los Angeles şəhərləri arasında daha qısa qitələrarası uçuşlarda belə, reaktiv axınlar uçuş müddətini təxminən bir saat təsir edə bilər.

New York ve Los Angeles şehirleri arasındaki daha kısa kıtalararası uçuşlarda bile, jet akımları uçuş süresini yaklaşık bir saat etkileyebilir.

Uzun məsafəli Pasifik marşrutlarında bu cərəyanlar sərnişinlər və hava yolları üçün son dərəcə faydalı ola bilər. Los Angeles-Tokyo səyahət müddəti 11 saat qırx beş dəqiqə, əks istiqamətdəki qütb cərəyanından sonra səyahət cəmi doqquz saat əlli beş dəqiqədir.

| Keçən fevral ayında British Airways 747, yüksək reaktiv axınlar sayəsində transatlantik sualtı səs rekordunu qırdı.

Geçtiğimiz Şubat ayında British Airways 747, yüksek jet akımları sayesinde transatlantik ses hızı altı hız rekorunu kırdı.

Təyyarə John F Kennedy hava limanından Heathrow hava limanına səyahətini saatda 1290 kilometrdən çox sürətə çataraq rekord 4 saat 55 dəqiqə ərzində tamamladı.

| Bir sözlə, jet axınları uçuş müddətlərini əhəmiyyətli dərəcədə qısalda bilər və yanacaq qənaəti təmin edə bilər.

Kısacası jet akımları hem uçuş sürelerini önemli ölçüde kısaltabilir hem de yakıt tasarrufu sağlayabilir.

Bu, sərnişinlər və hava yolları şirkətləri üçün qarşılıqlı qələbə kimi görünsə də, mənfi cəhətləri də var:

| Jet axınları uçuşları sürətləndirə bilsə də, eyni zamanda əhəmiyyətli bir mənfi cəhətləri var; açıq hava qarışıqlığı (turbulance).

Airplane storm

Açıq hava qarışıqlığı, təyyarənin ağır silkələnməsinə səbəb olan, buludsuz bir səmada baş verən qəfil və şiddətli bir təlatümdür. Yavaş bir jet axını, sürətli bir jet axını ilə qarşılıqlı əlaqədə olduqda meydana gəlir. Açıq hava qarışıqlığını digər çaxnaşmalardan fərqli olaraq çılpaq gözlə və ya təyyarə radarı ilə aşkar etmək də mümkün deyil.

| Conde Nast Traveller-də yer alan bir hesabat, qlobal istiləşmə səbəbi ilə açıq turbulentliyin daha da pisləşəcəyini və% 170 artacağını bildirən bir işə işarə edir.

Singapore Airlines Airbus A350 Getty

Bu, yaxın illərdə reaktiv axınlarda uçmağın daha da riskli olacağı deməkdir. 1997-ci ildə Tokyo Narita -dan Honolulu’ya gedən bir təyyarə böyük bir alçaq hava turbulentliyi qəzasına uğradı. Ani aşağı hava turbulansı təyyarənin 100 metr aşağı düşməsinə və 18 sərnişinin bel və boyun nahiyələrində ciddi xəsarətlərə səbəb oldu. Təhlükəsizlik kəməri taxmayan bir sərnişin aşağı hava turbulentliyi təhlükəsini vurğulayaraq qəzada öldü.

| Digər bir problem, daha çox sərnişinin təyyarə axınları səbəbindən şərqdən qərbə uçuşlarda reaktiv gecikmə yaşamasıdır.

Diğer bir sorun ise, jet akımları nedeniyle doğudan batıya yapılan seferlerde daha çok yolcunun uçuş sonrası sersemliği (jet lag) yaşaması.

Travel and Leisure şirkətində aparılan araşdırmalar sərnişinlərin şərq istiqamətindəki uçuşlarda uçuşdan sonra daha çox yuxululuqdan əziyyət çəkdiklərini, yəni qısa uçuşların bu qədər uzun məsafəli marşrutlarda uyğunlaşmağı çətinləşdirdiyini göstərir.

| Xülasə olaraq qərbdən şərqə uçuşların əks istiqamətdən daha az vaxt almasının səbəbi jet axınlarıdır.

Özetle, batıdan doğuya yapılan uçuşların tam tersine istikamete göre daha kısa sürmesinin sebebi jet akımlarıdır.

Həddindən artıq uzun uçuşların bir neçə saat azalmasına kömək etsə də, bəzi mənfi cəhətləri də var. Yaxşı bu mövzuda nə düşünürsən? Şərhlərdə bizimlə bölüşməyi unutmayın.

 

Yeniliklərdən tez xəbərdar olmaq üçün isə rəsmi Telegram kanalımıza abunə ola bilərsiniz.

 
 

Yayın Axını

Reaksiyanız ?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
>